måndag 1 november 2010

Även solen har sina fläckar.

Ja på den komentaren svarade min gamle Far, just nu är det total solförmörkelse. Varför? Jo för han gjorde en dundertabbe idag. Min Faster, Farbror o Bosse Basset skulle åka hem till Öland igen i morse efter att ha varit här några dagar. Dessa dagar gick så fort, det är mycket som ska hinnas med, Danmarksbesök o många andra ärenda, bl.a. skulle Far ha färg, han målar om i källaren. Jo det blev färg, gul sådan, snyggt . Nu idag då de skulle åka mot Öland igen o allt skulle packas in i bilen föll det på Fars lott att ombesörja att spannen med salt sill oxå blev inpackad i bilen. Han tog spannen i källaren, satte den i garaget för att ta en plastkasse att sätta spannen i så det inte rann ut lage i bilen. Uppdraget utfört o det vinkades adjö.
Så efter 10-koppen skulle Far gå ner o börja måla i källaren, men var hade den ena färghinken tagit vägen???? Där stod ju en på golvet o en på snickarbänken, men den på bänken var ju en annan sorts hink??? Han öppnade den o där var den salta sillen!!!!! Spannen med färg, gul sådan, hade alltså skickats iväg till Öland.   Jag sms.ade min Faster att de nu hade gulfärg i lasten o inte salt sill,ja, ja inget att göra något åt, men de skulle oxå måla om i sin källare....får jag gissa tror jag de målar gult där.









2 kommentarer:

UllaJohanna sa...

Lätt hänt!
Och jo; talar av egen erfarenhet... När och vad tänker jag INTE tala om. Hur dumt som helst!!!

Kramen!!!

Mia sa...

Uffematten: Ja jag kan säga att det grämer honom mycket, men visst är det lätt att göra misstag, ganska normalt faktiskt ;-)
Kram