söndag 19 december 2010

snö o avbokning.

Det blir ingen mammografi i morgon, vilket jag tycker är skönt. Jag är som bekant hysteriskt rädd för detta o det var liksom inte kul att ha detta inför Julen. Nu var det ju inte av den anledningen som tiden avbokades, det var snön som var orsaken. Min väninna, Annette, o jag hade tid samtidigt på mammografin. Ja Annette är så bussig att hon ändrade tiderna så vi skulle få samtidigt så jag kunde åka med henne. När jag så kollade vädret framåt o såg att det skulle komma med lappmögel från skyarna ringde jag Annette o frågade henne om hon hade något emot att skjuta fram  mammografin.....till våren. Hon brydde sig inte o blev nog lite lättad då hon hade massor av annat för sig nu i veckan. Hon ringde o avbokade o skulle beställa ny tid till oss båda...tack Annette för att du orkar med fröken ynk i dessa lägen. Nu gick det bara att boka 1 mån. framåt så det får bli ny bokning i April-nånting.
Hur som helst så var det tur för som vägarna ser ut nu hade det varit mycket riskabelt att ge sig ut på dem o det hade inte stillat min nervositet precis.
Nu kan jag inrikta mig på att förbereda inför Julen, idag blev Julkorten klara o ska läggas på lådan i morgon. Jag vet att jag nog är lite sen på det, men, men de kommer väl fram någon gång....hoppas jag.
I morgon blir det nog gardinbyte, sen måste akvariet rengöras, jag vet att det inte direkt hamnar under Julförberedelser men det är nödvändigt o kanske det ändå kan räknas som julpyntande om jag sätter ner en liten tomte till fiskarna.
Nä nu får jag in o kolla läget på Facebook o spela lite bowling, jag har blivit helt tokig i det. Ska slå mitt eget rekord i kväll....eller kanske inte???? Ha det gott folks o än en gång stort tack Annette för att du står ut med mig som väninna.

Inga kommentarer: