söndag 2 oktober 2011

Nu är hösten här.....

....men jag måste erkänna att jag känner mig blåst. Inte för att det blåser precis utan mer för att vi haft sommarhetta. Jag tycker INTE om sommarhetta, jag har längtat till höstens klara lite krispiga luft o vad får man, jo sommarhetta. Nu får det vara nog, ska jag tvingas ta fram sommargarderoben igen för jag tror det är därför vi fått värmen åter, jag hängde undan sommarkläderna o vips så kom värmen. Nog om gnäll vad gäller värmen, nu är det inte så ofta jag är här inne o skriver, facebook, jag säger bara facebook, det tar all tid som är över då jag gjort det som ska göras. Inte klokt så fort man blir beroende av den sidan. Ska erkänna att det mest är spelen som drar, jag är speltokig!!!! Lite svårt nu att veta vad man ska skriva om, det har ju varit ett tag sedan jag var här inne som sagt. Sommar passerade inte obemärkt, den var fylld av snattrande sommargäster o turister, ingen plats att gå på i lugn o ro , usch vad det är jobbigt. Tyvärr har det flyttat in en jubelidiot med en stöddig hund oxå sedan sist jag skrev. Det är inte kul. Vi möter oftast detta ekipage med cykel på banvallen. Han kommer i full fart emot oss, hans hund visar varje tecken på anfall, men den är tyst....det är INTE Jazper. Han skriker ut sin avsky mot den o jag förstår honom för hade jag inte haft sunt förnuft, vilket jag vill tro att jag har, så hade jag gjort likadant mot hussen, skrikit alltså. Hunden stirrar rakt på oss, den sänker huvudet o svansen är hissad som en stridsflagga. Det ser inte den korkade hussen utan tror han vovsing är en ängel. Jag gör mitt bästa för att hålla Jazper under kontroll, men jag kan inte få honom att vara tyst. Då får jag olika kommentarer av idioten till husse som: Men snälla nån, snäll hund du har, huvudskakning o himlande med ögonen, m.m. Om jag blir förbannad...jepp!!! För ett tag sedan då jag hade följe med Bönan o hennes matte så mötte vi honom o hunden, eller jag vi såg honom komma så jag gick ut i åkern o kastade godis åt Jazper, det gick bra, de cyklade förbi o vi började gå tillbaka till vårt sällskap. Då stannar idioten o vänder cykeln o börjar cykla tillbaka, jag vände om o gick åter ut i åkern. Då tjoade Bönans matte att han vänt igen o cyklade utåt igen. Nåja, vi gick då upp på banvallen o fortsatte gå mot byn, efter ca 20 sekunder så kommer fanskapet, då har han vänt tillbaka igen!!!! Han gjorde säkert detta bara för att provocera. Ja resultatet blev en gapande Jazper o en förbannad Mia. Usch för sådana människor. Kollade upp om man var på facebook, o det var han. Detta är då en man på 68 år, kollade hans profilbild där han hade skägg som han har flätat, fullt med stora silverringar o ett hundhalsband med taggiga nitar runt sin hals????? Vi behöver INTE fler idioter i Mölle!!!!!! Var tog alla trevliga människor vägen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag äntligen läst lite i din blogg igen. Som vanligt härliga ordvändningar och uttryck.
/Annette

Mia sa...

Tack, ja det är synd att bloggandet faller i glömska p.g.a facebook, både för skrivandet o kommenterandet. ;-)