onsdag 12 oktober 2011

Tandläkarbesök.

Ja det ska jag på i dag, inte alls kul. Jag var där för 1 månad sedan o lagade en bisse, då hade jag inte ont tanden men det fick jag efter lagningen, skumt. Vet inte om det utbrutit en tandläkarepedemi i byn, grannen ska oxå dit plus en annan jag mötte idag på promenaden. Vet inte vad som sker...kan man skylla detta oxå på vädret? Nåja, jag får väl se vad som skett i tanden efter lagningen, men jag frågade om det fanns garanti, jag fick ett mycket luddigt svar. Antingen berodde det på att hon blev förvånad över min fråga eller så satt hon med en tandpetare i munnen o det därför lät lite märkligt. Ja, jag får väl försöka förhandla fram något så jag slipper betala hela summan i alla fall. Nu tar jag inte upp detta med tandläkaren förrän han behandlat färdigt, man vill liksom inte komma på kant med en man som har en borr i munnen på en, kan bli förödande och smärtsamt.  Jag hör av mig om hur det hela avlöper i morgon....om jag inte hamnar på Facebook i stället, men håll ut, jag kommer tillbaka. Ha det gott folks o håll en tumme för mig idag vid 15.00-snåret.

Inga kommentarer: