fredag 29 oktober 2010

Tuva har följt Albin.

Nu flyger de båda över gröna skogar o mår bra. Tyvärr skadade Tuva sig för ett par dagar sedan, jag trodde det skulle gå vägen men tyvärr blev hon inte bättre. Såg grannen i trädgården, han är veterinär o speciallist på fåglar, ringde honom o han kom. Tuvas ben var brutet uppe vid låret, inget att göra så han avlivade henne. Ja nu slipper hon ha ont o har förhoppningsvis förenats med Albin o hans andra tre fruar.
Nu är det bara gamla Hjördis kvar i buren, funderade på att skaffa en polare till henne med vetten avrådde. En gammal undulat-dam brukar inte acceptera en ung hane, det blir oftast bråk o det vill jag verkligen inte.
Nu är jag ju hemma nästan hela dagarna, radio o tv håller henne igång. Ja, jag får se hur hon kommer trivas att vara ensamfågel, har ju testa innan med partner o det likades icke.
I morgon ska jag öppna upp hela buren, har haft en sådan med skiljegaller, ska köpa lite mer leksaker tillhenne så hon kan röja ordentligt i stoora buren o hoppas det ska funka. Om inte så måste jag försöka ragga upp en äldre undulat till henne som sällskap. Ja så är läget nu på fågelfronten i Mölle.
                                                                                                








2 kommentarer:

UllaJohanna sa...

Jobbigt!
Men nog tror jag att Hjördis trivs ensam. Hade ju Svante ensam i måånga år... Han blev 17 år (saknad, mycket saknad) den lille banditen *L*...

Kramen och var rädd om dig!!

Mia sa...

Uffematten: Jo, men hon hade ont o då var detta det bästa, inte kul att hänga i buren med ett brutet ben, hon kunde knappt flyga heller. Tror de kanske håller balansen med hjälp av benen oxå när de flyger, så det var synd om henne. Nu flyger hon fritt o har det bra.
Kram.