måndag 27 december 2010

God fortsättning.

Jaha då var Julen över o det nya året står i vänten. Jag tycker det går liiite för fort detta. Har precis börjat få pennan att skriva 2010, nu ska man börja träna på nytt o få den att skriva 2011, bah !!!! Nä stoppa tiden, detta kan inte stämma. Hur som helst så önskar jag er alla en god fortsättning på det gamla året o hoppas det nya ska bli jättebra. För er som har haft ett jättebra 2010 önskar jag ett ännu bättre2011.
I natt har det snöat mycket, det var så vackert nu på morgonen att jag tog kameran med ut på promenad, inte så att den gick i koppel nä den hängde om min hals o Jazper var den som fick gå i koppel. Hade sett knasigt ut att ha hunden om halsen o kameran släpande i koppel.



Vi försökte oss på att gå ut på banvallen men där låg så mycket snö att Jazper fick köldkramp i tassarna o ville inte gå längre, nä det blir klart kallt om de små pinniga benen när snön bli för djup. Vi vände alltså o gick tillbaka mot byn.

Vackert med snön tycker jag.

Nej, nej, nej, vi ska INTE gå ut på fäladen, där ligger snön ännu djupare, kom nu så traskar vi ner mot hamnen i stället.

Hamnen ligger öde denna årstiden o det är ju ganska förståeligt.

Lilla hamnen är frusen o ankorna sitter här i en klunga o väntar på mat uppe på kajen.
Ja det var det hela, man kan ju inte fota snön i all oändlighet, så det bidde inte fler bilder idag.
Ha det gott folks.

1 kommentar:

UllaJohanna sa...

Till och med bilderna ser kalla ut!!
Visst är det vackert, men fy fasen för kylan och halkan...

God fortsättning till er!!!

Kramelikram!!