fredag 5 november 2010

Täckjacka.

Ja vad ska man skriva om en sådan, jo den kan vara mycket skrämmande mitt i natten..... hur då??? Jo så här var det: Jag hade tvättat min täckjacka, inget konstigt med det, att jag valde att hänga den på tork vid kaminen, nä inget märkligt det heller. Jag tog en galge o hängde den i dörren som är precis intill kaminen, där kommer den torka fort o kvickt så jag kan ha den som idag på promenaden. Bra tänkt Mia, so far so good. Vad jag inte räknat med var att jag skulle tro den var en bredaxlad inbrottstjuv mitt i natten. Men har man väldigt kort minne o dessutom är sömnig så är detta lätt hänt. Jag vaknade av att delar av mitt vänstra ben sov, ja det sov lika hårt som hunden gjorde som låg på det. Detta är inget ovanligt, en frusen whippet gör allt för att få värme o då är den lämpligaste platsen på någon del av mattes kropp. I natt var det alltså vänster ben som fick tjänstgöra som whippetvärmare. Jag vaknade då av 1 st. sovande lår. Försökte flytta mig utan att väcka Jazper, kände när jag flyttade mig att kroppen glömt koppla på festblåsan, nu menar jag inte finklänningen när jag talar om festblåsa utan urinblåsan om någon undrar om jag har en automatik inbyggt i sängen som klär mig i festblåsa då jag sover. Så är det alltså inte utan festblåsan här är alltså urinblåsan.Så av nöden tvungen  tvingades jag gå upp ur sängvärmen för att lätta på trycket. Ni vet säker själv hur piggelin man är i denna situation, man går liksom i en halvdvala, håller fast vid drömmen, ja om det var en trevlig sådan där man har festblåsan på, ja nu menar jag findressen, o en snygg karl dansar runt med en på balen eller nå´t annat romantiskt.Samtidigt måste man hålla koll på så man inte trampar på ett pipdjur när man är mitt i en wienervals, det är inte alls trevligt vid denna sena timma. Kan tala om att ett pipdjur låter som en flock åsnor när det förövrigt är helt tyst i huset. Där kom jag hasande fram i valstakt, kvar i den trevliga drömmen o lätt yrslig med ett halvsovande ben. Jag rundar dörrhålet från sovrummet o då ser jag den...inbrottstjuven, eller ja en bred axel av den iaf. Fy faaan vad rädd jag blev, det var som om han stod runt hörnan inne i TV-rummet o gömde sig för mig. Samtidigt som benet vaknade o var spark-klart o en droppe nådde trosan, ja då kom jag på att det var min egen täckjacka som hängde på tork. Om jag kände mig dum, jepp klart jag gjorde, iaf när jag bytade mina trosor kl 03.45 mitt i natten  pg.a. droppläckage...men det kunde blivit värre om jag inte gjort kniiipövningar, he, he. Ett gott råd, häng INTE täckjackan på tork i rummet intill sovrummet, drick inte mycket innan sänggående om ni ändå gör detta, ta på vuxenblöjan...sov gott.

4 kommentarer:

Jeanette sa...

Hahaha, du är så rolig!! Jag har inte haft rid att läsa några bloggar på länge. Kram på dig.

Susanne sa...

hahaha! du är för rolig mia! jag ska verkligen komma ihåg din berättelse och inte hänga jackor på tork där jag rör mig nattetid!

Mia sa...

Jeanette: Ha,ha, ja, själv har jag börjat hänga på FB o det tar TID, så jag har inte heller varit så flitig bloggbesökar, jag skäms då jag faktiskt framhåller bloggandet före FB ;-)
Kram

Susanne: Ja lär av mina misstag...eller kisstag, välj själv ;-)

UllaJohanna sa...

Sedelärande historia detta ;)!
Antecknar genast!!

Kram!!!