onsdag 1 december 2010

Djurprat.

Ja i dag har Maria djurkommunikatören varit här på besök. Hon var här i 2½ timma, det är alltid så intressant att ha henne här för ett snack med djuren. I dag fick jag reda på att det faktiskt är jag själv som orsakar den höga nivån av stress i hushållet. Mmmmm, kan nog hålla med där o måste nu ändra på mitt "tänk" o agerande. Jag är alltså en sådan person som "målar fan på väggen", jag tänker alltså fel, jag ser tråkiga saker hända innan de verkligen gör det. Hade jag inte tänkt tråkigt hade det heller inte blivit så....ja inte alltid iaf.
Totto har hög stressnivå o mår inte bra, han hoppar för minsta lilla "knäpp" i kaminen eller något annat ljud, han är på spänn hela tiden...stackars katt. Jazper är mycket känslig för energier, har då matte hispiga energier så uppfattar han dem direkt. Han tycker att han måste hålla koll på allt o alla alltid!!!!!
Jazper avskyr att bli lämnad ensam hemma, mitt fel det oxå. Jag tycker synd om honom då jag ska iväg, har tankarna på honom då jag är o handlar m.m......jag fick nu reda på att han känner av mina tankar var jag än är, om jag är hemma eller 100 mil bort, så mottaglig är han för mina energier o tankar. Inte konstigt att han inte gillar att jag ska åka iväg om han känner mina negativa o ängsliga tankar om honom. Nu måste jag ändra mitt tankesätt, hmmm, hur enkelt är det??? Jag får verkligen skärpa mig o börja tänka positivt. Tjohooo, nu ska matte åka o handla, det ska bli så kul. Gå du o lägg dig Jazper o sov, sen kommer matte hem med en godis eller leksak o matte har såååå roligt i affären ..yihaaaa...eller nå´t i den stilen.
Jag har nu fått rådet att då jag känner tusen tankar fladdra i huvudet att då börja sjunga, då kan man inte tänka på något annat än låttexten o hela situationen lugnar ner sig.
Kanske får börja gå o sjunga i affären, med stor risk att folk börjar prata om en, men det får man ta bara djuren mår bra.
Jag...matte M.Svensson gör mina djur stressade, njae, inte Tyko, hon förklarade att alla djur inte är lika känsliga o blir inte lika lätt påverkade av dessa energier, bara att gratulera Tyko, för han är coola killen i huset. Jag köpte tre nya kristaller, alla ska ha lugnande inverkan på både mig o djuren. Maria ska göra distanshealing/tolkning o se vad hon nu mer kan få fram. När hon blivit mer klar över situationen så ska hon blanda till Bachs blomsterdroppar som passar oss på olika vis o komma hit med.
Ja, skärpning matte, inga negativa tankar, sjunga o vara glad...det får bli min melodi nu  :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låt bekymmershuvudet ta lite semester; tänk inte! Låt kreativiteten ploppa upp med allehanda pyssel (inte med händerna) kryssa, läs, skriv! bara sädär fritt ur hjärtat utan krav på perfektion. Slappa!
Ha det busbra med alla djuren
Kram Faster

UllaJohanna sa...

Nog påverkar man sina djur mer än man tror... Här har det börjat lugna ner sig lite... Har börjat äta valeriana för att komma ner på en hanterbar nivå :)..
Men ser ju på framförallt Uffe att det är lugnare här nu.
Allt hänger ju ihop, så det är väl kanske inte så märkvärdigt att det är så här det funkar?!

Bamsekramen i kylan!!!

Maria G sa...

Hahaha! Jag kan riktigt se dig framför mig när du går omkring och sjunger i affären!!!

Mia sa...

Faster: Jo jag borde göra så, men det är lättare sagt än gjort...man känner sig så förbannat onyttig om man slappar omkring ;-)
Kram

Uffematten: Ja visst är det så, nu när jag tänker efter så reagerar djuren på min sinnesstämmning...ja inte Tyko då, han är ju lugnet själv :-)
Kram

Maria: Tur du "bara" kan se det framför dig, hemskt om du kunde höra det framför dig :-)
Kram