lördag 29 januari 2011

Hej......

......jag heter Maria o jag är spelberoende......på facebook. Ja alltså jag har blivit besatt. Det är inte klokt hur detta kan förändra livet. Jag har nu fått göra schema när jag "får" gå in o spela dessa, egentligen, löjliga spel. Om jag inte gjort detta hade jag nog bara skött om djuren o min hygien o sen bara spelat på.
Ja som ni förstår är då detta oxå en förklaring till varför jag inte varit här inne o skrivit på jättelänge, ingen ursäkt bara en förklaring. Jag måste bättra mig, i synnerhet som jag "spytt galla" över alla som glömmer bloggande p.g.a. facebookandet. Fy på mig !!!
Ja annars är det väl som vanligt här, men denna vinter tar nog priset. Halt som snor när man ska ut o promenera...eller knähögt med snö. Ja så här mycket snö var det längesedan vi haft, om någon människa missat detta måste personen i fråga vara snöblind.
Jag har nu fått en ny matgäst, det är Knut. Knut är en ormvråk som sniffat upp att jag lagt ut av Jazpers färskfoder till skatorna. Sen fick han smak på detta o kommer varje dag, ja rättare sagt på morgonen. Då sitter han här runt knuten, därav namnet Knut, o väntar på sin mat. Nu får han även kattmat av märket Festies, både köttsmak o fisksmak går bra.
Här ovan ser nu Knut, men här är det slaktavfall han tuggar i sig.
Jaaa, vad har mer hänt, jo jag målar om mina köksluckor, eller ja min gamle far har fått den äran att göra det. Jag har valt en varm grå färg, det blir jättefint tycker jag. Alltid kul att få lite nytt o snyggt i sin lägenhet.
Nä nu kliar det i spelfingrarna så jag lämnar bloggandet för denna gången för att se om jag kan erövra fler poäng. Jag ska göra mitt bästa för att inte glömma bloggandet i fortsättningen. Hej så länge på er o ha det gott.

3 kommentarer:

UllaJohanna sa...

Nåja, vi är väl fler...
Även om jag har satt liiiite press på mig nu med mina "titlar".. Ovanligt korkat!!! Men gjort är gjort! Bara att bita i det sura osv...

Kramen på sig!! Syns på FB, he,he

Maria G sa...

Håller med dig att det är hur lätt som helst att bli fast i spelen på facebook. Själv är jag "periodare" med spelen och en del har jag helt slutat med för de tar så mycket tid. F-n det låter ju som en sjukdom när man skriver om det... :D

Mia sa...

Uffematten: Ja det är tur man inte är ensam om spelberoendet...blir ju lite roligare då man är fler, he, he.

Maria: Jag har måst tidsbegränsa mig o spelandet annars hade det inte blivit mycket gjort här hemma, pinsamt men sant. Men jag hoppas detta är nyhetens behag o att det "lägger" sig så småningom.