onsdag 9 februari 2011

På mullvadsjakt med Jazper.

I dag var en härlig dag, stilla o skönt efter stormandet. Vi startade vår promenad med att gå längs skogskanten, där finns så många härliga dofter. Ja, var ska man börja sniffa???

Här har Jazper hittat dagens första kaninskit, mumsigt.  Ja, ja, lite skit rensar magen sägs det.

Här hittar vi det första spåret efter mullvadarna, kan även ses som ett vårtecken ;-)

Nu har Jazper fått upp vittringen av de små underjordiska varelserna.

Här har han lyckats gräva en grop...utan att själv trilla i. Men va?? Mullvaden flyttar sig, jag hör den ju där borta nu, hmmmmm. Nåja, vi traskar vidare o ska nu försöka ta oss över åkern. Det har ju frusit liite i natt så där är nog ganska bra att gå.


Nä det var inte så jättelämpligt, när vi kommit halvvägs ut i åkern blev det mjukare o mjukare. Jag fick liiite panik då jag bara sjönk ner o knappt fick loss fossen ur all lera. Tänk, här kommer jag fastna o stå som en annan fågelskrämma till våren .Men som ni kanske förstår som kom jag loss, men ni kan ju se hur en av mina kängor såg ut.

Väl uppe på trygga banvallen mötte vi Schnauzergänget, vi blev lika utskällda som vi alltid blir, men Jazper bara älskar dessa damer. Hade han kunnat hade han förvandlat sig till en Schnauzer bara för att behaga dessa tre tanter.  Så summa sumarun, en lyckad promenad med kaninskit, mullvadsjakt o damträff.....men för mattes del betydde detta att jag fick skura kängor vid hemkomsten. Men vad gör man inte för att det ska bli en lyckad promenad för Jazper.

Inga kommentarer: