söndag 16 oktober 2011

Resultatet av tandläkarbesök.

Inget fynd efter en gigantisk röntgen. Jag fick gå in i ett rum, där var en stor maskin, den hade en blå plupp jag skulle bita i, sen skulle jag le med hela munnen o stå still. Då surrade den där stora maskinen runt skallen på mig som en satellit i omloppsbanan kring jorden. Bilden fördes sedan över till tandläkarens dator. Mycket bra bild sa han, ja då är det den enda bra bild på mig som tagits sa jag, kan bero på att den var svart/vit o endast på tänderna med vidhängande rötter. Det konstaterades att det inte var någon inflammation där i rotsystemet, skönt. Han tog sen o stoppade in hela handen i munnen på mig, drog, rickade o knackade på alla tänderna, nä inget fynd då heller. Jag fick en ny tid o då skulle vi se om saker o ting bättrat sig...eller förvärrats. Som sagt jag lämnade  tandläkaren lika klok men 850:- fattigare, ja så kul hade jag den dagen.

Inga kommentarer: